Lapsiperhe itämaan ihmeissä

Lapsiperhe itämaan ihmeissä

sunnuntai 7. elokuuta 2016

Sukupolvien yhteiseloa


Lapset lähtevät aina mielellään mökille. Tosin ennen avattiin leikkimökki, josta kaivettiin esille hiekkalaatikon lelut. Nyt avataan äidin mobiilidata, josta kaivetaan nettiyhteys lasten älylaitteisiin.
 
”Paa tohon salasana”, vaatii kuopus. ”Mä en kato”, hän lupaa ja tirkistelee salaa sormiensa välistä, kun Äiti näppäilee tunnustaan.

 **

Mökillä sukupolvet kohtaavat. Ilman silmälaseja Mummi on sokea kuin maamyyrä. Mummi ottaa tyhjän sydänkuvioisen vesilasin käteensä ja yrittää juoda: ”Eihän täs oo mitään.”


”Kaadanko sulle tästä lasista?” Äiti kohottaa pallokuvioista lasia, joka on puolillaan vettä.
 

Mummi tiirailee lasia epäluuloisena: ”Ei tuo oo mun. Mun oli jotenkin erinäköinen.”
 

Äiti näyttää hänelle muitakin laseja, pystyraidallista ja labyrinttikuvioista, Mummi puistelee epätietoisena päätään. ”Kai mä sit juon tästä”, hän päättää ja kohottaa sydänlasin huulilleen. 
 

”Mut jos mä ensin kaataisin siihen vettä…”

 


1 kommentti:

Mukavaa jos jätät kommentin :)